Graag wil ik je een verhaal vertellen

Afgelopen weekend was de (halve) marathon in Amsterdam, het was alweer meer dan 3 jaar geleden sinds mijn laatste deelname. Blijft indrukwekkend, 15.000 lopers die allemaal klaar staan om 21 kilometer te gaan rennen. Minstens zo veel mensen…

Waarom managers hun medewerkers ruimte moeten geven om te overleven

Het was weer een week vol verbazingen. Zo heeft de heer Knot als baas van de Nederlandse Bank laten weten dat hij uit zeer betrouwbare bron , 'zijn onderbuik gevoel', heeft vernomen dat de recessie over is. Verbazend dat hij deze uitspraak…

Hoe je goedkoop heel veel aandacht kunt creëren, dit voorbeeld moet je zien!

Vorige week schreef ik over virale boodschappen. Onderstaande clip staat sinds 4 dagen op Youtube. Een clip om de remake van horror film Carrie onder de aandacht te brengen. En dat lukt verbazend goed. meer dan 30 miljoen views al! Alle onderdelen…

Voorbij de waan van de dag, dat wil jij toch ook?

Het is zover. Deze week heeft Rob Wijnberg 'De Correspondent' gelanceerd. Een digitaal nieuwsplatform met als doel lezers op betrokken wijze te verrassen met verdieping. En de start belooft veel goeds. Tegelijk moet ik zeggen, een meer radicale…

Wat ligt ten grondslag aan hypes? 6 Ingrediënten

Het verbaast mij altijd waarom op Youtube enkele filmpjes worden bekeken door miljoenen mensen (hype), en honderden miljoenen andere filmpjes slechts door enkelen. Jonah Berger heeft daar onderzoek naar gedaan en een boeiend boek geschreven, 'Contagious' genaamd.…

4 oorzaken waarom de deeleconomie in Nederland nog niet aanslaat

Iedere week ontstaan nieuwe en leuke initiatieven om met groepen mensen gezamenlijk doelen te bereiken. Tot op heden wordt dit niet echt opgenomen door het grote publiek. Deze week was de Amsterdam Urban Innovation Week met donderdag speciale…

Hoe de crisis en de val van Lehman Brothers de wereld niet veranderde

,
Het is verbazing wekkend maar ik kan niet anders dan concluderen dat er niet veel is veranderd vanuit het oogpunt van consumenten, banken, media en overheid. Morgen kan en zal zon crisis weer gebeuren. Tijdelijk ander geschrokken gedrag is nog…

Netflix, Paypal en Blendle als game changers

Het blijft mij verbazen hoe grote en machtige industrieën vast blijven houden aan eeuwenoude verdienmodellen. Met Netflix, Spotify en Paypal kunnen ze niet anders dan veranderen. Nog steeds stellen traditionele bedrijven alles in het werk om…

4 manieren waardoor je klanten kunt verrassen en binden

Een smsje, een onverwacht kado of een flesje water. Je klant verrassen en binden is helemaal niet zo moeilijk. Het zijn vaak maar kleine dingen. Mijn ervaringen met call centers zijn niet al te best. Als je na een eindeloos keuzemenu al de juiste…