IMG_0098
 
 
 
 
Voor alle ondernemers, zelfstandigen en communicatie medewerkers. Rond de feestdagen ligt een gigantische kans voor het grijpen. Zie jij ze deze ook en pak jij hem slim op voor een vliegende start van het nieuwe jaar?
Een kaartje sturen rond de feestdagen is een oude traditie. Eentje uit een tijd zonder mobiel, chat, email of sociale media. Dit kaartje of flesje wijn met persoonlijk bericht stuurde je om te laten weten dat jullie relatie of vriendschap nog bestaat en je dit waardeert. Persoonlijk geschreven en attent, je voelt verbondenheid.
Nu vele evoluties later lijkt deze oorspronkelijke intentie weggedrukt. Vervangen door mailchimp of eindeloze standaard excel maillijsten, helaas vaak met onpersoonlijke nietszeggende universele verwensingen. Zeg nou zelf; wat denk jij als iemand je ‘de beste wensen’ wenst? Of als in de aanhef staat ‘beste LinkedIn connectie’?  ‘Oh dank voor het bericht, attent van je?’
Als je dit soort mails, kaartjes of anderszins naar je klanten of partners stuurt sla je de plank volledig mis! Sterker nog; je vergooit een kans op relevant en waardevol contact die jouw relatie bestendigd of zelfs versterkt. Herken je de vergelijking met accountmanagers die naar een netwerkbijeenkomst gaan en enkel met collega’s praten? Wel iets ondernomen maar doel niet bereikt, typische verspilling.
Als professional in klantgerichtheid en als ondernemer wil ik je uitdagen om goed na te denken over jouw kerst en nieuwjaarsgroet voor 2017. Hoe kun jij deze zo persoonlijk, attent en misschien zelfs verrassend mogelijk maken?
Tijd tekort? LESS IS MORE. Focus op je wederkerige en gewaardeerde contacten. Wat maakt jullie relatie bijzonder en hoe ziet volgens jou jullie nieuwe jaar er samen uit. Bespaar jezelf de tijd voor mailings. Als je het echt aandurft, tijd en energie investeert voorspel ik je dat komend jaar met een vliegende start zal beginnen.
Bovenstaand advies levert jou gegarandeerd meer zinvolle contacten op en is ook UITERMATE geschikt voor nieuwjaarsborrels